Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Мої файли

Робоча програма навчальної дисципліни "Теорії і моделі масової інформації"
[ Викачати з сервера (587.2 Kb) ] 23.01.2015, 20:12

1. Опис навчальної дисципліни

(Витяг із робочої програми навчальної дисципліни

«ТЕОРІЇ ТА МОДЕЛІ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ»)

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристики навчальної дисципліни

Денна форма навчання

Заочна форма навчання

Кількість кредитів – 2

Галузь знань: 0303 – журналістика та інформація

Нормативна, фахово орієнтована, обов’язкова для всіх

Модулів – 2

Напрям: 6.030301 – журналістика

Рік підготовки

2

2

Змістових модулів – 2

Спеціальність (професійне спрямування)

Семестр

4

3-4

Бакалаврська робота

 

Лекції

20

8/2

Загальна кількість аудиторних годин – 32

 

Практичні, семінарські

12

-

Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 2, лекційних – 1,5, практичних – 0,5, самостійної роботи студента – 2,5

Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалаври

Лабораторні

-

-

Самостійна робота

40

62

ІНДЗ

10

10

Вид контролю

Залік

Залік

Примітка. Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної та індивідуальної становить:

  • на денній формі навчання – приблизно 1:1,25;
  • на заочній формі навчання – приблизно 1:6.

 

2. Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета курсу. Оскільки «Теорії і моделі масової інформації» – синтезована фундаментально-теоретична дисципліна, яка розрахована на слухачів, що вже опанували курси «Теорія масової комунікації», «Теорія журналістики», «Міжнародна комунікація», «Теорія інформації», «Основи соціальної інформатики», «Зарубіжна преса» та ін., то метою викладання цієї дисципліни є сприяння систематизації теоретичних основ та їхній прикладній реалізації майбутніми журналістами-аналітиками.

Курс адаптований до сучасних інформаційних умов, враховує національні і глобальні виклики системи ЗМК, інтеґрує традиційні й новаторські теоретико-методологічні підходи, сприяє інтелектуальній та універсальній підготовці фахівців із високою морально-етичною та психологічною стійкістю.

Сучасні медіа – значно ширший і досконаліший виробничо-продуктивний комплекс, ніж у попередні десятиріччя. Комунікаційні процеси не просто прискорились і набули небачених раніше виявів та форм, а й практично здатні відтворюватись в режимі реального часу. Обсяг інформації, в т.ч. й патогенної, зріс у десятки разів. У цьому контексті постають нібито прості і, водночас, дуже складні питання: Як орієнтуватись в інформаційному просторі? Як правильно використовувати інформаційні ресурси? Як скерувати інформаційні потоки у правильне русло? Багато що прояснює теоретичний підхід до масової інформації, масової комунікації, журналістики. Щоб навчання не було однобоким чи безальтернативним, ми застосовуємо найкращі наукові напрацювання різних наукових шкіл останніх десятиліть. Ще одна риса нашого курсу – міждисциплінарність – дозволяє майбутнім журналістам фахово ставити і осмислювати складні соціокультурні проблеми.

Попри те, що курс є базовим у здобутті кваліфікаційного рівня «бакалавр», він передбачає паралельну і поглиблену роботу з такими дисциплінами: «Теорія масової комунікації», «Теорія журналістики», «Міжнародна комунікація», «Теорія інформації», «Основи соціальної інформатики», «Зарубіжна преса», і водночас є міцним підґрунтям у базисі майбутньої вищої кваліфікації – «магістр».

Акценти курсу

Курс «Теорії і моделі масової інформації» ставить за мету привчити студента до роботи із серйозною науковою літературою, осмислювати концепції, теорії і моделі масової комунікації та журналістики, показує зародження, ґенезу та основи систем журналістики і когнітивних теорій. Водночас наша дисципліна проектує вміння застосовувати набуті теоретичні знання на практиці – в газетах, на радіо, телебаченні, документальному кіно, в новітніх медіа, опираючись на інформаційний баланс, принципи важливості й доцільності, когнітивізм.

Таким чином, наша дисципліна спрямовує слухачів на вміння вчасно виявити проблему, сформулювати тему, осмислити концепцію і знайти ефективні способи її практичної реалізації в мас-медіа.

Місце курсу в навчальній структурі та зв’язок з іншими дисциплінами

Курс «Теорії і моделі масової інформації» є невід’ємною частиною основних фундаментальних і фахово орієнтованих дисциплін на факультеті журналістики.

Практичні навики курсу

Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорії і моделі масової інформації» підготовка висококваліфікованих фахівців, які повинні багато знати і вміти працювати в нових і складних умовах інформаційного суспільства.

Наш курс дасть можливість молодим фахівцям знати:

  • Історію зародження, становлення і розвитку концепцій свободи слова
  • Генезу систем і концепцій журналістики
  • Сучасні зарубіжні концепції, теорії, системи і моделі масової комунікації, журналістики, масової інформації
  • Соціокультурну модель журналістики
  • Типологічні моделі журналістики і масової комунікації
  • Теорії комунікації
  • Моделі журналістики і масової комунікації

Студенти в процесі навчання повинні набути певних знань, щоб уміти:

  • ідентифікувати та вирізняти українські та зарубіжні теорії та моделі масової комунікації;
  • критично осмислювати соціокультурні процеси з погляду співтворця соціокультурного простору і політичної системи;
  • чітко відрізняти правду від наклепу і займати гідну громадянську позицію;
  • захищати правду і справедливість з допомогою своєї основної зброї – Слова;
  • використовувати сутнісне, а не формальне розуміння інформаційного балансу в системі ЗМК, не даючи можливості втягувати себе в пропагандистські, маніпулятивні та політтехнологічні схеми.

Переносні навички:

Наші заняття передбачають набуття високого професійного і морально-етичного стандарту в медійній сфері:

  • правда і тільки правда;
  • не нашкодити словом;
  • безкомпромісність до зла;
  • формулювати і формувати порядок денний.
Категорія: Мої файли | Додав: mgzhyt | Теги: Мар'ян Житарюк, Теорії і моделі масової інформації
Переглядів: 612 | Завантажень: 22 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar